Na een echt tumultueus jaar, denk ik dat het veilig is om te zeggen dat we allemaal snakken naar een beauty-do-over. Helaas waren zelfs onze schoonheidsroutines niet immuun voor de effecten van 2020 – aangezien salons overal sloten, werden we gedwongen om van de ene op de andere dag onze eigen haarstylisten, schoonheidsspecialisten, kleurspecialisten en dermatologen te worden. Maar een paar slechte box-kleurstoffen en veel doe-het-zelf-gezichtsmaskers later, leerden we ons te assimileren in een grotendeels thuis schoonheidscultuur. Toen we de lymfedrainagemassage , wortelaanpassing en wenkbrauwverzorging onder de knie hadden , leerden we over de catharsiserende kracht van zelfzorg en kwamen we er sterker dan ooit uit.
Daarom zijn we zo hoopvol voor 2021, een jaar waarin onze beauty knowhow ongekend hoog is. Zelfs als de eerste helft is gereserveerd voor virtuele Zoom-sessies in onze pyjama , bieden we officieel afscheid van 2020 (goed gerucht) en luiden we het begin van een nieuw decennium in met open armen en nieuwe trends. Van ~ luxe ~ handdesinfecterende middelen en probiotische huidverzorging tot antibacteriële haarverzorging en een heracceptatie van ons natuurlijke haar , dit zijn de voorspelde schoonheidstrends die experts voorspellen dat ze het komende jaar zullen opduiken.
1) Verhoogde hygiëne
Handzeep en ontsmettingsmiddel zijn misschien niet de meest glamoureuze schoonheidscategorieën, maar goed, waar het nodig is, is luxe. Schoonheidsmerken zijn al voor het eerst de ruimte binnengekomen en ze zijn bougie en luxueuzer dan ooit (zie: Byredo, Diptyque en Nest Fragrances). Niet alleen zullen de geuren en verpakking worden geüpgraded, experts zeggen dat formuleringen ook geschikter (lees: hydraterend) voor de huid zullen worden. “2020 was het jaar van agressieve handdesinfecterende middelen en zeep”, zegt Joshua Ross, schoonheidsspecialiste van beroemdheden in Los Angeles, Californië. “Dit zal veranderen in 2021, aangezien de industrie een evenwicht brengt tussen doeltreffendheid en zintuiglijkheid die minder irriterend zijn voor het microbioom.”
2) Schone en transparante huidverzorging
Enquêtes hebben aangetoond dat huidverzorgingsmerken die de transparantie van ingrediënten aanprijzen, aan populariteit winnen. Consumenten willen weten wat er in hun producten zit, en terecht. Deze extra druk heeft ertoe geleid dat bedrijven zijn gaan sturen naar duurzamere formules , hetzij via verpakkingen, formuleringen of het verkleinen van de CO2-voetafdruk. Volgens Barb Paldus, PhD, oprichter van Codex Beauty en bestuurslid van EWG: “Als je niet de duurzame keuze kunt maken bij het maken van een product, zelfs als het je meer kost, verdien je het niet om een merk te creëren.”
3) Geavanceerde bescherming tegen blauw licht
Dankzij de pandemie is zowat alles in ons leven digitaal geworden. Maar hoewel de schadelijke effecten van blauw licht op de huid geen geheim zijn, ontdekken bedrijven meer innovatieve ingrediënten die deze effecten kunnen helpen bestrijden. (Neem Goodhabit, een onlangs gelanceerd merk dat volledig is gebouwd op het concept van bescherming tegen blauw licht.) Met ingrediënten als rosa rubiginosa, licochalcone A, kurkuma en algen, worden de beschikbare formuleringen alleen maar koeler en effectiever.
4) Maskerende producten
Gezichtsbedekkingen zullen ongetwijfeld genormaliseerd worden, zelfs na het afsluiten, waardoor uw huid kwetsbaarder wordt voor huidirritatie . Van verzachtende gezichtssprays en gezichtsmaskers met zinkoxide tot gezichtsmaskers die zijn gemaakt om de symptomen van het dragen van een gezichtsmasker te verlichten, je bent niet langer gedoemd om uit te breken wanneer je uitgaat.
5) Vloeibare lippenstift
Het draait allemaal om transferbestendige make-up in het tijdperk van COVID. Volgens Charlie Riddle, Global Creative Director bij Stila Cosmetics: “Vooral vloeibare lippenstift maakt dit seizoen een grote comeback. Vrouwen willen producten die de hele dag blijven zitten zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze van hun gezichtsmasker komen.”
6) Skinimalisme
Een pandemie later is make-up zonder make-up terug. Door huidverzorging en make-up te combineren, beschouwt Pinterest de “nieuwe gloed”. Volgens Pinterest’s 2021 Trends Predictions-rapport verspelen mensen een gecompliceerde make-uproutine om langzame schoonheid te omarmen en hun natuurlijke huidtextuur door te laten schijnen (denk aan een glanzende huid en zichtbare sproeten).
7) Microbiome gezondheid
Microbiome-gezondheid is al jaren een modewoord in de branche, maar Ross zegt dat probiotische huidverzorging waarschijnlijk een enorme groei zal meemaken in deze ruimte. Brian Oh, CEO van Venn Skincare, is het daarmee eens: “Er zijn sterke aanwijzingen dat microbiome huidverzorging volgend jaar een grote trend zal worden. Dit verwijst naar een ecosysteem van levende micro-organismen op onze huid (er zijn er miljarden). We beginnen producten te zien die probiotica en prebiotica (dwz synbiotica) combineren om het microbioom effectiever in evenwicht te brengen. ”
8) Cosmetische ingrepen voor “Zoom Face”
Wekenlang naar onszelf staren tijdens videogesprekken hebben zijn tol geëist. En we hebben het niet alleen over Zoom-vermoeidheid – de zorgen over “Zoom Face” nemen ook toe. Volgens Yelp- trendexpert Tara Lewis komen Yelpers massaal naar het platform om cosmetische ingrepen te onderzoeken die gezichtsproblemen zoals kraaienpootjes, oogzakken en voorhoofdrimpels aanpakken. Sheila Farhang , MD, cosmetisch chirurg en oprichtster van Avant Dermatology, zegt dat ze ook getuige is geweest van deze beweging: “Ik zie een toename van het aantal aanvragen voor behandelingen rond de ogen, de meest populaire is een ooglidcorrectie om wallen onder de ogen te verminderen. ,” ze zegt. “Voordat je naar kantoor komt, raad ik aan om oogcrèmes met cafeïne te proberen om zwelling te verminderen en de onderoog op te fleuren.”
9) Slimmere technische gadgets
Van haarzappende lasers en microstroomrollers tot high-tech contourgadgets, mensen wenden zich tot apparaten voor thuis om hun huid en lichaam te behandelen. Volgens Dr. Farhang vinden merken briljante gadgets uit voor zowel haar als huid die je schoonheidsroutine een miljoen keer gemakkelijker kunnen maken en behandelingen kunnen repliceren die ooit beperkt waren tot salons.
10) Antibacteriële haarverzorging
Aangezien de gemiddelde persoon zijn haar 10 keer per uur aanraakt, is het waarschijnlijk besmet met een hele reeks bacteriën en virussen die je niet kunt zien. Als oplossing beginnen merken (zie: Safe Hair en BioSilk) antibacteriële haarverzorging te ontwikkelen; producten (shampoos, reinigingssprays, enz.) met antimicrobiële desinfectiemiddelen die ziektekiemen elimineren en vuil en roet verwijderen.